Monday, July 23, 2012

Petua hilang rasa marah kat BF :)

Assalamulaikum w.b.t   (tak jawab dosa . Hehehehe)


Hai ouls arini da masuk 3 hari umat islam menjalani ibadah puasa kan . Alhamdulillah . Semoga segala amalan harian kita diterima oleh NYA . Amin .


Ok back to da topic . Aku nak cerita pengalaman aku bila kita ada perasaan marah or sakit hati ya amat kat bF . Actually baru-baru aku ade sedikit konflik dengan bF aku . Aku memang sakit hati sangat-sangat dah dengan dia . Sampaikan aku da jadik hati kering da sekarang ni . 


But, at the same time jugak aku kena datang dungun and duk sorang2 lak kat dungun ni kan . Bercamur baur semua dalam  kepala hotak ni . Pasal masalah aku dengan dia ni aku cerita kat abang dia yang paling baik dengan aku Puteh nama panggilan keluarga . Dia banyak bagi aku nasihat pasal ni . sebab aku athu dia banyak sangat pengalaman . Aku respek dengan perubahan dia sekarang . Alhamdulillah . Dan sesampainya aku kat dungun ni aku col dia cakap kat dia kata nak mai amek aku . Dia yang tengah sedap dibuai mimpi nye agak terkejut and marah aku kenapa tak gitau awal2 . Aku pun cakap takpela tido jela kecian lak . 


Dengan putus harapan aku pn tak berharap da . buke puasa first day sorang-sorang la jawab nye . Huhuhuhu . Sesudah mandi aku tengok ade 3 miscall and mesej kate nye dia da on the way . OMG ! kelam kabut di buat nye coz da tahu sangat dia bawak kete macam ribut lajunya . 


Ok, dia sampai aku pun terus ke rumah nya dan singgah bazar kat kampung tuje coz kak long dia meniaga kat bazar tuh . Then kami terus kerumah . pelik kurasa kerumah boypren ku tapi dia tiada di rumah . Time tu aku masih sakit hati so aku memang tak endah kan sangat perasaan rindu ke ape kat dia but then selepas tolong mak diamasak, berbuka puasa sama-sama dengan semua ahli keluarga dia yang ade kat rumah tu dan lepas balik terawih mak dia cakap ngan aku takyah balik, balik esok je abg dia bukan main seronok lagi coz tak yah hantar aku an . OMG ! aku dah le sehelai sepinggang ! malam tu aku pakai kain batik mak dia dan baju kak ling dia . Huhuhu . memalukan betol rasenye .


Bila malam menjelma, mak and abang dia puteh suh aku tido bilik bF aku . masok je balik tu hati rase lain je . Rindu tiba-tiba datang . tengok baju-baju dia . katil dia . semua yang ade kat dalam bilik tuh . membuatkan aku jadi RINDU GILER . Pastu bile berborak-borak dengan mak dia aku tatap wajah mak dia yang ade iras-iras dia buat aku semakin tenang dan lapang . Alhamdulillah . Tuhan dah bagi aku petunjuk . Aku mencintai dia dan keluarga dia kerana ALLAH swt .


Kemudian bagun sahur pagi besok nye aku terus tak tido coz tolong mak and kak long dia masak untuk niaga kat  bazar ramahdan . Allahuakhbar . penat ya amat tapi aku suke =) aku rasa puas dapat bersama-sama dan tolong mereka . Alhamdulillah aku jugak dah pandai bungkus ketupat pulut yang mak dia buat =) suke sangat . Banyak yang aku pelajari dari keluarga dia .


Lepas zohor bila semua kueh mueh tu da masak puteh da nak hantar aku coz lepas buke dia terus nak balik KL dah . Berat  hati jugak nak meninggalkan rumah itu . First time aku first puasa dan bersahur bersama-sama keluarga dia . Puasa tahun lepas datang berbuka jer lepas berbuke borak-borak terus balik .


Puteh hantar aku dengan abang yie kawan dia . Abang yie tu macam anak angkat keluarga tula . memang selalu lepak-lepak c2 . Sesampai nya kat dungun aku suh puteh berhenti kat kedai dekat umah aku coz nak beli makanan mentah dan sayur-sayuran untuk masak . Tengok-tengok mereka berdua menyusul aku turun kat kedai tu . Dorang tengok je aku beli barang-barang tu . Aku da tergelak kecil tengok dorang terkotang kating dalam kedai sambil berkata "asal turunnye gi la masok dalam kete nuh" dorang cakap bia la . dorang siap tanya lagi aku ni jeke bawang, garam sume-sume tu dah ade ke ? aku tergelak je . sweet pulak abang-abang ni bila nampak dia sayang kat adik dia nih . Hehehe . Then bile orang tu kire je masing-masing keluarkan purse nak bayar . adik yang jaga kauter tu sampai gelak . kelakar agaknye tengok orang berebut-rebut nak bayar . Aku yang malunye . BLUSSINGG !!  Akhirnya puteh yang bayar . Segan ya amat ya Allah .


Bila sampai kat rumah sewa lak semua turun lawat rumah kata nya pastu nak suh aku masuk dalam rumah and kunci pintu dulu baru nak gerak . lepas dorang gerak aku aku mesej cakap terima kasih dan puteh reply cakap terima kasih tolong mak dia . Haritu aku rasa paling bertuah ade abang-abang dan keluarga macam tuh . Alhamdulillah . 


Start dari situ aku rasa lapang dan tenang sekali tak marah dah kat bF aku . boleh maafkan dia dengan mudahnye . Hehehehe . penangan ibu mertua . Hehehe .


So you ouls, kalau you ouls ade perasaan macam tuh kat bF you ouls , you ouls rapat kan diri dengan keluarga mereka mesti you ouls akan dapt ketenagan tuh . Believe me ! Hehehehe


 REMEMBER this ! 
Tuhan selalu bagi yang terbaik untuk kita =)

 ngeeeee~~~ betol betol betol

Tengkiu for reading =)





No comments:

Post a Comment