Tuesday, January 17, 2012

Kehidupan yang penuh onak dan duri.

Assalamulaikum ouls.


Cuba meluangkan kan masa untuk new entry :)


Hai readers !
how are u guys? dah makan?
Hope you guys have a good condition and hepi always :)


Actually, now im in a bad condition. honestly ! why? what happen? huh ! terasa macam sangat-sangat down. YA ALLAH wat happen to me? Dugaan apakah ini. kenapa aku sikit pun tak rasa yakin dengan final nih. Adalagi satu paper. Plezzzzzz kuatkan aku YA ALLAH. Apa saja dugaan yang Engkau berikan aku terima YA ALLAH. Dengan hati yang terbuka. Dengan sepenuh hati. 


Balik je dari exam housemate akan tanya "cam ne ok tak tadi?" aku hanya mampu tersenyum dan cakap "hmmm. boleh la daripada tak boleh" Tapi sesungguhnya aku hanya berserah. aku dah berusaha bersungguh-sungguh tapi kenapa kenapa kenapa dan kenapa. only GOD knows. bila tanya classmate macam mana dengan exam dorang dengan exam dorang bile dorang cakap "okay dengan senyum lebarnya". OMG hati aku menangis ! aku hanya mampu bertawakkal dan berserah. Mudahan-mudahan semuanya dipermudahkan. Ada rezeki adala tu kan :(


Dalam situasi macam ni selain daripada memohon pertolongan dari yang maha Esa. Tengs a lot to my lovely mum and dad sebab banyak sangat bagi kekuatan dan semangat. Love both of you so much ! miss both of you badly ! besides that, the only one buah hati pengarang jantung my sayang mohd halzmi. Tengs a lot sayang. awak sentiasa berada di sisi saya tiap kali saya perlukan awak. walau apa jua keadaan sekalipun. tengs a lot. Makin hari makin sayang. makin banyak gadoh makin sayang. makin rindu makin sayang. makin sakit hati makin sayang. only u.


saya sayang ustaz saya :)

hanya dia yang mampu buat aku tersenyum tika aku menangis. banyak sangat dah dia berkorban untuk aku. TQ so much sayang.


p/s : 



"Allah yang menerangi langit dan bumi. Bandingan nur hidayah petunjuk Allah (Kitab Suci Al-Quran) adalah sebagai sebuah "misykaat" yang berisi sebuah lampu; lampu itu dalam geluk kaca (qandil), geluk kaca itu pula (jernih terang) laksana bintang yang bersinar cemerlang; lampu itu dinyalakan dengan minyak dari pokok yang banyak manfaatnya, (iaitu) pokok zaitun yang bukan sahaja disinari matahari semasa naiknya dan bukan sahaja semasa turunnya (tetapi ia sentiasa terdedah kepada matahari); hampir-hampir minyaknya itu - dengan sendirinya - memancarkan cahaya bersinar (kerana jernihnya) walaupun ia tidak disentuh api; (sinaran nur hidayah yang demikian bandingannya adalah sinaran yang berganda-ganda): cahaya berlapis cahaya. Allah memimpin sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang dan peraturanNya) kepada nur hidayahNya itu; dan Allah mengemukakan berbagai-bagai misal perbandingan untuk umat manusia; dan Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu."

Tq guys for reading this entry :) may god bless u always...wish me luck for my last paper !!!


No comments:

Post a Comment