Thursday, October 20, 2011

Hati ini hanya milik kita berdua !

based on this picture membuktikan hubungan kami baik-baik saja :)

Kalau ikutkan about the last enry mayb kami tengah gado besar sekarang but it is not we actually  :) Yes kami sama-sama degil, keras kepala, hati batu, egois but this attitude also based on the situation la kan. masing-masing ada akal yang mungkin dah cukup matang untuk fikirkan about good or bad things. apa saja keputusan yang akan di buat baased on pemikiran yang waras kan :)


So, Alhammdulillah i so glad that i have u in my life :) dari kecik  saya kenal awak dan kalo boleh sampai hujung nyawa saya nak bersama awak. Yes, i know bak kata orang jodoh di tangan Tuhan. but, actually orang yang bersama dengan kita itulah jodoh kita. Memang jodoh Tuhan yang tentukan tapi kita yang kena berusaha untuk itu. u get it what i mean? ok macam ni kalau tak percaya cuba korang tanya pengalaman orang yang dah couple 4 or 5 years and above. then tnye dorang macam mana dorang dengan pasangan. ye memang la gado tu boleh di katakan adat dalam bercinta tapi yang paling penting nya instinct. orang kata kalo dah lama sangat macam2 instinct kita dapat rasa tentang pasangan kita kan. so dari situ Tuhan nak tunjuk and nak ajar korg macam mana korang jaga hubungan. kalo dari situ korang ok so insyaAllah sampai jugak ke jinjang pelamin kan.. InsyaAllah. tapi kalo dari c2 dah tak nampak contoh yang baik. Wallahualam. 


Sebagai perempuan memang la tak sepatutnya kita serahkan 100% kepercayaan kita kepada lelaki. walau kita cakap percaya mana pun kita pada si dia. Tapi sabagai insan yang dah punya akal fikiran yang waras tentu kita dapat bezakan baik buruk nya kan? only u know who be with u. itu hak kita kan. and aggap saja orang lain tak kan pernah paham dan tak kan pernah tahu apa isi kandungan hati kita. jangan takot nak buat sesuatu keputasan terutama nya tentang hidup kita.


yang penting kita jaga hubungan kita dengan sebaiknya dan jangan lupa kekuatan kita pada ALLAH. pencipta yang maha Agung. tanpa Dia siapa lah kita di dunia ini. Dia mencipta Hawa untuk melengkapkan Adam. Dia menciptakan Hawa dengan sebaik2 umat, selembut2 umat untuk dijadikan penamping hidup dan kekuatan pada Adam.


p/s : to someone yang mungkin kamOo ada niat jahat dengan hubungan kami. saya doakan kamOo cepat2 la insaf. buang masa kamOo saja lah. kami tak layan omong kosong macam kamOo gunakan untuk saya. Dan sory jugak sebab saya dah block kamOo dari FB okeh. 

tengs for reading this :)

No comments:

Post a Comment