Saturday, May 25, 2013

One day at Kuala Terengganu :)

Assalamualaikum.

Haii peeps !

Now at 1.37am and 25 Mei 2013. Aku masih berlegar-legar dilaman sosial ni sebab nya yang pertama terasa sangat excited cause besok nak balik Kota Bharu..seminggu aku cuti..cuti for gawai kata nyaa..orang yang tak merayakan gawai pulaakk yang terlebih syiookk nak balik kampung. HAHA. dekat sebulan dah aku tak balik..gile tak rindu mak ayah kaann..lagi-lagi si bolaat Nur Qaseh Aleesya tu haaa..Rindu bangat nih. Hameekk ko jadik hendon tetiba ..heee

Dan al-kisah kedua nya sebab aku baru jugak sampai dari Kuala Terengganu..Baru tak baru jugak la da siap bersihkan diri dan mandi semuaa da..Badan penat toksah cakap laahh..satu hari suntukk aku berbaju kurung..Heekk eellleehh..pakai baju kurung pun kecoh kaann..kate hari jumaat kalo boleh tido malam pun nak pakai baju kurung. HAHA

Actually aku dari pukul 7 pagi 24 Mei 2013 (bunyi macam jauh je waktunye..haha) aku ada program dekat Unisza nama program tu 'Syarahan Eksekutif & Peluang Kerjaya bersama Talent Corp Malaysia & FSTEP'..Haaaaa..korang tahu tak ape Talent Corp & FSTEP tuu? Tak kisah la korang tahu ke idookk aku tetap nak bagi tahu. ok? 

Program ni sebenarnya memberi pendedahan tentang program-program kerjaya yang ditawarkan oleh Talent Corp & FSTEP kepada bakal graduan. Talent Corp Malaysia ni adalah sebuah syarikat yang telah di beri mandat dan kepercayaan oleh Kementerian Pengajian Tinggi untuk mengadakan program-program berbentuk perkembangan kerjaya kepada bakal-bakal graduan. Manakala FSTEP merupakan program kolaborasi bersama bank Negara Malaysia dan dikelolakan oleh institut Bank-bank Malaysia.

Ada la dalam 3 slot bersama mereka tu semua dan aku terasa angat bermakna jugak laa..dapat knowledge serba sedikit tentang dunia pekerjaan tuu dan program berakhir jam 12.30 pm..Disebabkan aku dah janji dengan diba nak teman dia pergi Airport malam nanti ambik ayah dia so aku decide nak lepak-lepak umah geng-geng sakit jiwa aku kat kuala ibai tuu sambil-sambail tunguu diba sampai Kuala Terengganu.

Sesampainya aku..Fafau, Ema dan Farrah ajak aku keluar berjimba and lepaking bersama mereka sebab hanya mereka bertiga yang ada kat rumah..geng-geng lain dah selamat balik kampung..pantang hari minggu mesti hilangg. Hahaha
(eh eh kenapa rase macam berbahasa baku je ayat-ayat dia atas. Hahaha..Heenntaaamm sajalahh)

So kitorang macam biasalah orang perempuankan tak cuci mate tak sah..lepak-lepak kat Shah Bandar then pergi Giant solat, lepaking and makan-makan kat situu..Alhamdulillah..Hari terasa riang di hati dapat lepaking dengan kengkawan cenggituu..sonookk sangat. Hahaha..macam dah buang tebiat cakap macam gitu kaann aann aann aann..heeeee

Then agak-agak dah kejung kaki berjalan kitorang balik dalam maghrib jugak laaa..sesampai je borak-borak thenmandi and smayang maghrib dan yang paling besstttt aku meneruskan memakai baju kurung yang aku pakai dari pagi walaupun dah mandi..(then,and,dan ?? haakuu ni main tibaaii jekann..tak apalah yang penting korang faham) Hahaha..Tapi....aku tetap wangi okeeehhh walaupun fafau sibuk suruh aku pinjam baju die..Heeyyy makcik ko hengat saiz ko besor sangat ? kalo nak koyakkan baju boleh la bagi haku pakai..die sebesar straw tea O ais nak bagi kite yang sebesar straw abc niih. Hahaha..kite panggil die yayah marah pula konon nak suh panggil die fify. HAHAHA. Hellooo !! Tak layak langsung...eh eh eh jaapp..ada time layak nya...time ko menggedik bile dapat cari baju yang ko suka sangaatt tuhaaa. Hahaha..

Then dalam pukul 8 lebih diba sampai kitorang terus gerak pergi Airport..Then terus gerak balik..dalam kete toksah cite ye haku tersengguk-sengguk macam hapee daaahhh penat gile weeeeiii...tapi masih boleh spent time nak berbloging kaannn..tak apalah mata rabak pun sebab nanti cuti seminggu mungkin la aku tak online kaann..dan entry ni pun beria-ria siapkan malam ni jugak sebab ada orang tu cakap "tie nanti amik la gambar pastu masok dalam blog eh" Hahaha. Sungguh aku tak sangka ko baca blog haku yayah ooiii. Hahaha.

Ok lah roll picture la pulaakkk..penat da menaip ni haaaaa...


Taiko !! Fafau aka Pojia aka Yayah aka Fify yang ala-ala gedik. Haha

Gundik !! yang di kenali sebagai Tuan Erma. Nama nak up kan tuan bagai. Haha

Gundah !! di kenal pasti Farrah Wafi..apa benda wafi tu pun aku tak tahu..Hoho

Gulana !! Hahaha..ni aku laaaa..senyum sememeh nak mintak penampor ni haaa..Pang Ping Pung !!

straw tea O ais Vs straw ABC. Hahaha

Ape motif la togkat kepala tuhaaaa..

Eh eh lupa pula kita nak bagi tahu..sesampai je kat rumah diba..ayah dia bagi aku kek suh bawak balik kelantan then jeng jeng jeng tetiba bagi kain pasang haaa. speechless..malu wweeiiii..tapi suka sangat color combination ni..Thank you so much pakcik dan makcik..kite suka hadiah ni..nak buat baju raya....hoooreeeyyyy..ngeeeee

Taiko, Gundik, Gundah, Gulana...Motif? Sesuka suki hati haku. Hahaha. Ok Ok dah jangan nak gelak sangat lah..Jam menunjukkan dekat pukul 2.30 pagi dah ni..sedor ke idoookk nii...yuukk tido yuuukk... ZzzZZzzzZZz..mengantoknyeeee...Daaaaaa

Thank you for reading ! Muuuaaaahh..Adiioosss

No comments:

Post a Comment