Saturday, May 11, 2013

Mengundi (*o*)

Assalamualaikum.

Haii peeps ! 

Okey straight to the point la kan, sedar tak sedar dah hampir seminggu kita rakyat malaysia mengundi nampak nor hakUu pemalas baru nak update entry pasal mengundi ni..hohoho..

Tak kisah la pape pun kan tapi yang aku kisah sangat sekarang...eh sekejap kisah sekejap tak kisah hahaha..pening daaaa..ok2 YANG AKU SANGAT KISAH bila berfesbuking serabut otak ni macam-macam cerita itu ini..Ok aku bukan kate tak sokong pihak mana-mana...aaku pun ada pemikiran aku sendiri..lagipun sendiri boleh tgk dan fikirkan baik buruk nye..Walaupun ada yang protes cukup-cukup la korang apa yang korang dapat kalau buat macam tuu. kalau tak setuju ramai-ramai la berpakat protes cara yang betul ni tak macam-macam hal..

Apa yang aku nampak la kan rakyat kita boleh hura-hara dan porak peranda la kalau masing-masing nak tunjuk hebat. Sedar la sikit..Aku bukan sapa-sapa nak suarakan benda canggini tapi aku takot..sangat takot dengan negara ni sekarang..Please la saudaraku sekalian.. banyakkan bersabar..Andai kata pemerintahan sekarang dengan cara tidak betul jangan risau..kita ada Tuhan yang maha mengetahui segalanya.. Dia yang Maha Berkuasa..Kalau kita berada di pihak kebenaran, kebanaran la yang akan berpihak pada kita nanti..Banyak kan berdoa dan sembahyang hajat..ini cara yang betul bukan nya duk canang itu ini..kau kutuk aku aku kutuk kaauu..lagi dapat dosa ad laahh. Banyak-banyak bersabor ye..Jangan emo sangat..

Ingat lah tak ada orang yang tak inginkan kehidupan yang sempurna...

Aku sudah laksanakan tanggungjawab aku sebagai rakyat dan berharap pilihan aku betul. In syaa Allah...


 tak banyak pun orang tu conteng tangan aku. Huhuhu

Papepun aku bangga jadi rakyat Kelantan. Hohoho

Thank you for reading...chalo bete :)

No comments:

Post a Comment