Tuesday, November 13, 2012

S.A.H.A.B.A.T

Assalamualaikum wbt

Haaiii ouls . Tetibe terasa nak menaip lak walaupun banyak benda lain boleh aku buat . But, ikut kata hati . Hehehe . Oh ye sebut pasal hati ni teringat la bila orang cakap "ikut kata hati mati, ikut rasa binasa" . Kalau korang la kan ape yg korang faham ? i mean apa yang korang maksudkan dengan statement tuh ? Whateverlah apa yang korang maksudkan nya, memang la kalau ikutkan dua-dua tak boleh pakai kan, kearah keburukan semuanya but pada aku first "ikut hati mati " Yes ! memang ikut hati mati sebab hati yang menentukan apa yang kita rasa dan sebab itu la kalau ikut rasa hanya binasa . Tapi cuba fikir dalam-dalam apa yang boleh di maksudkan dari ayat tuh . Pada aku bila orang cakap ikut hati mati memang la contonhya dalam bab percintaan or persahabatan . Bila kite ikut hati kita sayang dia sampai mati ! sebab hati menentukan segalanya dan bila kata ikut rasa binasa ialah kita hanya akan rasa je bende tu and it just a feeling dan hanya mengikut perasaan kita tidak benar-benar maksudkan nya . HAHAHA . ok . Just sharing . Lari topic daaaaa :p

Actually tak lari topic pun lah :p sebab entry ni aku nak cerita tentang sahabat, persahabatan dan erti bersahabat . sebabnye last night ada orang request (Atie Bunga) HEHEHE . Actually memang da niat nak tulis pasal korang pun coz korang kan dah last sem . sob sob sob . Tapi ingat nak buat nanti betol2 last sem nanti . HEEHEHE . Tapi tak pelah nanti rajin tulis lagi kan . HEHEHE . 

Actually Dulu da penah entrykan cerita pasal dorang lau tak salah pasal bufday present :) Atiey ni part of fourth of them cutie twins nina n nini dan jugak fafau . Pape pn tunjuk gambar ke empat mereka dulu baru best nk story kan . HEHEHE

dari depan : nini,nina,fafau n yang berdiri tu atiey :)
*untoonnnggglaaaa aku amek gmbar paling latest kann . HEHE

Ini adalah antara mereka-mereka (banyak lak gandaan mereka tuh) yang sentiasa buat aku tersenyum dan gelak besar dan juga kadang-kadang jadi tempat mengadu . Walaupun kitorang tidak tinggal sebumbung tapi aku rasa lapang dada bila bersama mereka sebab aku mampu tersenyum bila bersama mereka :)

Kalau ikutkan aku adalah kakak diantara kami tapi hakikatnya dorang yang banyak bagi aku semangat, kekuatan dan macam-macam lagi . ingat lagi dulu first time masok kelas kat UiTM Dungun ni . Mereka lah yang paling aku takot nak tegur dah la cun-cun semua nye bijak pandai lak tu tapi disebabkan kekepohan aku ni aku mane penah kenal semua tu semua orang aku layan kan aje lantak la orang nak kate ape yang penting kita tetap jadi diri sendirikan . Tapi dorang ni aku igatkan dengan kelembutan wajah tu memang lembut hakikatnye sama gile dengan aku . HAHAHA

Lumrah kita sebgai manusia kita tk pernah rase selesa dan senang dengan orangkan lagi-lagi kalau orang tu mula buat taik dengan kita but aku tak pernah rase bila dengan mereka . Sejak akhir-akhirni every weekend aku mesti check in tido rumah dorang . Aku bahagia kat sane daripada aku kat umah aku macam sunyi je . kenapa ek ? Mungkin itu sahabat yang terpahat di hati . Apabila kita mula selesa dengan dia, kita mula bahagia dengan dia dan akhirnya kita sayang pada mereka . Walaupun sayang itu tak perlu diucap mahupun di luahkan . 

Actually mereka berempat sangat tegas lagi-lagi si kembar tuh . garang wooooo . Tapi bertempat la . dengan kata lain mereka ni mudah untuk di dekati . ok la aku perkenalkan sorang-sorang la eh..

Fara Fauzia Udin name di beri :)
aka
ayah aya (Farah Pataya) HAHAHA

Die seorang yang kurus kedengking (kurus sangat) but still ad cutting . HAHAHA . jangan mara yaa . Fara ni kalau korang tak kenal dia dan korang tengok die time tak seyum siyes aku cakap korang memang tak rasa nak tegur die sebab muke die sangat serious, sombong mungkin . But actually not ! quite sweet maybe . HAHA . die sangat baik dan lembut orang nye . Aku suke bile dengar die bercerita . bile die bercerita, cerita tu macam real . bersungguh-sungguh sekali . HEHEHE . Peace FARA ! HAHA

Athirah Abdullahilhai 
aka
atiey elly (Atie Geli)

Dia seorang yang cubby dan very cute ! haaaaa dan juga seorang yang sangat "Daring" you know what daring ? Cari sendiri . HAHA . Aku memang tabik ah sebab dia memang berani main dengan color . Dia pakai ape pun cute je aku tengok . Die sangat baik hati, lembut, sensitif juga barang kali . heheh . dan muke die jugak sombong kalau tak senyum so please smile untuk saya ok ! HAHA . Eh tertinggal satu lagi juga seorang yang sangat penggeli . HAHA . Peace ATIEY ! (takkan lupe pengalaman joging kita berdua)


W.Nursalini W.Ibrahim ( Vs ) W.Nursalina W.Ibrahim
aka                                          aka
Eni Ipan (Nini Lipan)          Ena Ocen (Nina Losyen)

Aku saja letak gambar berdua macam ni sebab nak korang tengok how cute they are and mungkin kalau korang first tengok korang akan cakap "eh serupa sebijik la' But not for me bagi aku dorang lain sangat . memang boleh beza la . HEHEHE . mungkin sebab hari-hari tengok kot . HEHE . Ok . Yang tersengeh lebih tu NINI dan yang konon nye ayu tu NINA . HAHA . Dorang berdua ni agak tegas, simple,sempoi, bijak dan banyak lagi la penat nak list . HAHAHA . But kalo korang tengok dan tak kenal betul2 korang akan nampk nini lagi garang or tegas dari nina but actually segarang2 muka nini dia lembut hati nye dan selembut2 muka nina die keras hatinye . nini kalau die nak marah macam mane pun ade lembutnye but nina kalau dia nak marah nak masok dekat pn takot . HAHAHA . 

Mungkin itu saja cerita mereka untuk kali ini . Oh ya sebelum tu sahabat-sahabat ku di atas mohon maaf ya kalau ada terkasar bahasa mahupun ada yang tidak disenangi . Just joking ok . Untuk release tension di kala kerja yang melambak ni . Dan untuk nama glamour tu hanya kite berlima yang tahu sebab2 nye . Also just for fun gurls ! i Love you ouls :)

Sem depan saya da takde tempat nak check in lagi untuk hari weekend :'(

Thanks for being a part of my life . I love you so so much friend ! pray for my success and grad dengan FIRST CLASS macam korang jugak nanti ! InsyaAllah .

Alhamdulillah . Thank to God kerana hadirkan korang dalam hati ini :) Sekurang-kurang nye saya ade tempat untuk memberikan senyuman :)

Before that, ada sedikit pendapat yang ingin saya katakan disini untuk para readers yang baca blog ini . Sebenarnya kita tak perlu unutk memilih siapa unutk kita jadikan die sahabat . Tidak semestinya dia seorang yan cantik . Tidak juga semestinya dia seorang yang kaya . Tidak juga semestinya dia seorang yang pandai . Siapa pun mereka yang layak di panggil sahabat adalah mereka yang pandai menghargai nilai persahabatan antara kita dan dia . Meraka yang menegur kita dikala kita melakukan kesilapan dan meraka yang menghulurkan tangan semasa kita terjatuh dan berdiri bersama kita selepas kita bagun dari kejatuhan itu . Itulah SAHABAT SEBENAR ! Kita berhak berkawan dengan siapa saja yang kita rasa selesa dengan mereka . Wallahualam :)

TQ for reading ! 

Here goes some picture of us !












No comments:

Post a Comment