Tuesday, August 7, 2012

Allahuakhbar ! Nasib dia .

Assalamulaikum wbt

Haaiii semua . enry ni dari next week kt draft tak sempat nak post . Hehehe

Tadi macam biasa balik dari kelas aku terus on lappy untuk online lah apa lagi . Then tetiba keluar gambar seorang insan ni . Seorang anak yang menjadi yatim piatu dengann sekelip mata . ALLAHUAKHBAR . Serious aku ckap aku baca tajuk dan tengok gambar adik ni air mata aku dah meleleh . Sebak Tuhan saja yang tahu . Kesian sangat . Baru berumur 2 tahun dan kehilang tempat bergantung .

Kat sini kepada sesiapa yang membaca ni saya merayu kita sama-sama doakan adik ni dan sedekahkan al-fatihah kepada arwah kedua ibu bapa dan bayi dalam kandungi arwah ibunya (al-Fatihah)

ni saya nak share sedikit cerita yang saya baca dalam akhbar ----->

Wajah Anak Comel Yang Kehilangan Ibu-bapanya Di Pagi Ramadan
Di atas adalah gambar kanak-kanak yang kehilangan ibu bapanya dalam kemalangan di Jalan 15/56 AU 3, Keramat semalam.

ni la adik tu . comelkan . sebak tengok muka dia =(

Ni lak gambar pelanggaran antara 2 bas n moto yang tersepit tu la kedua ibu bapa adik tu naik .

Besar nya dugaan Tuhan bagi dekat anak kecil sebesar itu . Dia akan membesar tanpa ibubapa dan kehilangan ibubapa dalam sekelip mata macam tuh . Kita yang hanya melihat dari jauh dah rasa sakit nya macam mana dia yang mengalaminya .

Tuhan takkan uji umat Dia di luar kemampuanya . Ingat ni . Pape pun mesti Tuhan dah susun yang terbaik untuk adik ni kan . Akak doakan adik akan jadi anak yang soleh untuk allahyarham kedua ibu dan bapa adik . InsyaAllah . sama-sama la kita doakan yang terbaik untuk masa depan adik ni . Amin .

Sampai disini saja saya dapat share . Sama-sama la kita mendoakan adik tu . InsyaAllah .

No comments:

Post a Comment