Thursday, June 21, 2012

Alhamdulillah :)

Assalamualaikum ouls .


Tiada kata seindah bicara melafazkan syukur ke hadrat Ilahi . Alhamdulillah . Alhamdulillah . Alhamdulillah . Syukur kehadrat Mu ya Allah aku masih diberikan peluang untuk melihat bumi Mu sehingga hari ini . 


Pejam celik pejam celik hari ni adalah hari terakhir minggu test sebelum aku duduki final exam untuk semester ni . Tapi kenapa Alhamdulillah ? pelik ? tak de la pelik mana pun tapi aku bersyukur kerana semester ni aku mampu bertahan . "KUATKAN SEMANGAT KENTAL KAN HATI (sambil gosok kepala aku)" kata-kata si dia sebelum bergerak tinggalkan aku ke Bintulu .


Aku bersyukur walaupun banyak dugaan yang menimpa diri aku untuk semester nie . Lebih teruk dari semester lalu tapi Alhamdulillah aku berjaya menghadapi  semua ni dengan tabah berkat kekutan yang telah diberikan . Kalau dulu aku selalu menangis even orang cakap "alah bende remeh macam tu pun nak menagis ke? " but itulah aku . diri aku . jiwa aku . aku mengaku aku memang lemah . aku tak kuat untuk hadapi semua ni . lagi-lagi bila dekat-dekat nak final dan semasa final . Hidup aku dengan air mata jer . Geli hatikan dengar bende macam gitu pun nak nanges ke ? dah memang kau tu student terima la hakikat tuh . pehal nye nak nages kan . 


The silly things yang semua orang patut tahu . Kita dilahirkan kat dunia ni walau pun punya rupa yang sama, kulit yang sama warna nya tapi tak semestinya hati, perasaan, jiwa kita sama . Even twins sekalipun punya hati dan perangai yang berbeza-beza. Diri kita, hanya kita dan Allah swt iaitu pencipta kita saja yang tahu.


Kalau semester lepas tiap kali lepas paper final aku akan menangis . Bukan kate tengah final mase study week pun aku dah macam apa but that time aku ada dia yang sentiasa menjadi tulang belakang. yang tak putus-putus bagi aku semangat untuk teruskan . hanya dia yang tahu apa yang aku rasa. hanya dia satu-satu nya manusia yang faham aku . 


kalau dulu dia boleh terus datang bila aku perlukan tapi tidak lagi untuk kali ini . dia nun jauh di seberang sana . Sebab itulah aku belajar untuk kuat walaupun awal2 semester ni lagi aku da fikir nak quit . Selain daripada mak n ayah aku  Hari-hari dia bagi aku kata-kata semagat untuk meneruskan sampai ke hujung nya . Aku berjanji yang aku akan cuba buat yang terbaik dan cuba untuk terus kuat dan tabah walau ape jua sekalipun yang melanda dan ALHAMDULILLAH sekali lagi aku berjaya lakasanakan . apa pun yang aku lalui sem ni aku terus bertahan untuk tidak mengalirkan setitik air mata sekali pun . 


Walhal, sem ni lagi teruk daripada sem lepas . Dan akhirnya aku mengalirkan air mata di saat dia datang jumpa aku dan esok nya dah nak gerak pergi sana dah . Aku menangis dalamm diam . Aku tahu dia kesana untuk bekerja . Untuk masa depan jugak (insyaAllah) tapi aku takot aku tak mampu untuk terus bertahan disaat-saat akhir . Tapi aku akan cuba untuk terus bertahan sesampai yang boleh . INSYAALLAH .


Hahaha . aku ciap senyum panjang lebar tapi dia yang kusut
takot nak tinggalkan aku disaat aku final ni.
Muke tak boleh blaaaa
nak senyum pun takmampu kata nya .
walaupun aku senyum tapi dalam hati ni Tuhan saja yang tahu :'(

As like i said before, i'm cherish to be mine . 
senyuman dalam duka memang perit kan ?
tapi senyuman dalam duka itulah yang akan mengikis
 kedukaan itu pergi dengan perlahan-lahan .

Tengs for reading :)


No comments:

Post a Comment