Friday, May 4, 2012

One fine day !

Assalamualaikum ouls.


I'm as a ordinary people . I wish i can fly ~~~ hahahaha . *melawak okey . I wish i can success in my beautiful life . (beautiful la sangat) . Whatever it is as a human being what should i do is stirred up a strong spirit to make a smoothly life journey :) Did i can ? Yes . i can . InsyaALLAH . Dengan izin-NYA . Amin . 


Indeed, im very grateful because i was born as a Muslim . Alhamdulillah . i have a parents like Mokhtar bin Ismail and Jamilah binti Salleh . I have a siblings like Along, Angah, and adik tak lupa jugak brother-in-law Abdul basir yang sangat penyabar dan baik hati orang nya . TQ abang ngah :) and the only one my adorable neice . Nur Qaseh Aleesya . Cikcik sayang Qaseh tangat2 . Im also grateful because i have a teacher SK Sering yang mana mengajar saya permulaan dalam pembelajaran . Tak lupa juga all teacher SMK Panji yang mana mengajar saya dari form 1 untill form 3 . Cikgu Halimah yang terus menerus semaikan minat saya dalam math untuk terus dapat A sampaikan beli present untuk saya dari London . always bagi gula-gula Foxs kat saya  . Very appreciate that . Love u teacher . TQ oso to para guru SMT Bachok . Walaupun hanya 2 tahun di sana, a lot of memory there ! disanalah saya belajar erti kehidupan yang sebenar . Study hard to fulfill my father n mother ambitions to see their children make a better life from they are . Alhamdulillah . Dengan izin Allah . Walau tak secemerlang dapat 10A1 but i also can enter my life in a universiti . Alhamdulillah .


Dan tidak lupa juga kepada my only one jantung hati intan payung pasar tani pasar siiang malam cause you always be on my side . iloveyousomuchsayang . The last grateful is to my beloved frenzsss . Actually SKS friends . Weeda, aini, nurul, mekja, echah , and so on . Tanpa korang siapa lah aku disini :)


i believe, selama hidup aku 23 tahun ni, a lot of thing baik dan buruk telah saya lalui as well as now . But im still cool walau dalam hati menangis air mata darah sekalipun . Tak kan ade orang yang dapat mengubah diri kita selain diri kita sendiri dan hanya dengan bantuan Pencipta yang Maha Agung ALLAH swt . Hanya Dia yang mapu mengubah segalanya . 


i believe, one fine day . wat im dreaming come true ! as long as kita sebagai manusia yakni insan yang sangat kerdil, hina dan daif di mata Tuhan ini terus sedar akan dirinya . Means that, tidak terlalu bongkak dengan kecantikan duniawi yang hanya pinjaman dunia semata-mata . Tidak terlalu angkuh dengan kecerdik pandaian yang juga hanya anugerah yang sepatut nye dihargai sebaiknya . Tidak terlalu bakhil dengan kekayaan yang di curahkan hanya untuk sementara .


"Whats you talk, Thats you means" believe this . Berfikiran positif lah untuk memajukan diri anda didunia dan jugak akhirat kelak . Bukan senang untuk menjadikan senang . bukan sempurna jalannya untuk terus hidup dengan sempurna . BELIEVE this !


One Fine Day .
 i wish can smile for the rest of mylife :)


p/s : "Sebelom solekkan diri dengan kosmetik untuk kelihatan cantik, solekkan la diri kengan keimanan dan ketakwaan kepada ALLAH . ini kerana cantik di luar tak semestinya cantik di dalam . Maka, dengan itu marilah kita bersama-sama cantikkan diri dengan bersihkan hati dengan kitab Al-Quran".


~ untuk renungan bersama ~


Takbir !!!


Tq for reading this :)

No comments:

Post a Comment