Tuesday, May 22, 2012

Kenapa Aku ?

Assalamualaikum semua .


Malam ni aku da nak gerak balik KB tiket bus kul 12 malam . disebabkan kejadian tu aku terpaksa tukar tiket balik awal . ponteng kelas . aku tak nak macam ni dan aku tak mintak untuk jadi macam ni . Now. 8.40 minit malam . satu apa pun aku tak kemas lagi . Hati gundah gulana . jantung dup dap dup dap . kenapa ? kenapa ? dan kenapa lagi . aku tertanya-tanya dalam diri . kenapa mesti aku ? aku dah puas menangis . walau menangis air mata darah sekalipun benda dah jadikan . apa aku boleh buat .


Andai ini takdir Mu YA ALLAH . Alhamdulillah aku terima dengan hati yang terbuka . Dengan lapang dada . Dugaan yang engkau berikan . hanya aku yang tahu peritnya . seksa nya . Hanya Kau dan aku . Sesungguhnya Engkau memberi dan aku menerima . Cuma satu aku mohon Ya Tuhan . TABAH kan hati aku . KUAT kan semangat aku . Hidup dan matiku hanya untuk Mu . Apapun yang terjadi, ISLAM agama ku !


Selama ini bermacam-macam dugaan yang telah Engkau berikan pada aku . kerana JAHIL nya aku sebagai umat Mu . Tapi, Alhamdulillah aku dapat laluinya dengan baik dan sempurna kerana Engkau masih memberikan aku peluang walaupun menikam jiwa sebab aku tahu itulah kehendakMu untuk ku . Walaupun orang lain gelak kan aku dengan ujian ini aku tahu bahawa Engkau turut sama menangis bersama ku . Engkau takkan menguji umat Mu diluar kemampuannya kan . AKU REDHA dengan kehendakMu .


Dalam kesibukan dunia . aku di uji begini . ALLAHUAKHBAR !! Ampun kan dosa-dosaku Ya Allah :'(


Berilah aku peluang untuk menjadi yang terbaik di mata Mu . Sehingga ke syurga Jannah . Amin ya robbal'alamin...







p/s : kususun sepuluh jari memohon maaf kepada semua sahabat sekalian . terutama yang sangat mengenali diri ini .

1 comment:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete