Saturday, January 28, 2012

Aunty Cik !

Assalamulaikum ouls :)


Alhamdulillah. today genap 4 hari aku jadi aunty. Huhuhu. rasa macam da tua lak sebut pasal aunty nih. btw Seronok dan sangat seronok ! i love baby okeh. Actually aku tak la berapa pandai sangat nak jaga baby ni coz ini pn first nephew aku. time dapat adik dulu pn aku kecik lagi..kecik ke?? Hohoho. time dapat adik umo aku da eleven years old but i never care about my yuounger sister coz heaven sangat kan da 11 tahun jadi anak bongsu. So, ada tak ada same je. (jahat gile statement tuh kan) wat ever it is i love my sister so much. dia la satu2 nya adik yang aku ada okeh :)


Ok da banyak melencong ni. back to our point bout my nephew. Tanggal 24th january satu2 nya kakak aku berjaya melahirkan anak pertamanya dengan jayanya walaupun baby tersebut dilahirkan dengan cara forceps coz akak aku da tak larat sangat dah nak meneran baby dengan berat nye yang mencecah 3.7kg. dah cukup besar jika baby kelahiran pertama sebesar itu. no wonderla akak aku tak berdaya nak menerankan. Papepun alhamdulillah coz dua-dua selamat itu pun sudah cukup. Tapi akak aku mengalami luka yang teruk and susah nak bergerak bahagian bontot coz kaki kene gantung time melahirkan tuh. OMG ! perit bile dengar cerita dia.


Thats why la "SYURGA ITU DI TELAPAK KAKI IBU" hehehehe. di saat2 genting macam ni suami la segala-galanya kan. akak aku da cukup beruntung dapat suami macam abang orangg ipar tuh. cukup penyabar dan rajin orang nya dan sangat berlawanan dengan akak aku yang garang menyinga tuh. hohoho.


kita layan picture lak ye :p


ini dia si mata bulat aunty cik ! ala tomey2..

ala tomey2 nye. dapat gift "rantai" dari tokma & tokpa terengganu lene nye dia tdo.

ni lak hadiah daru tokbah kota baru. ade satulagi present dari tokbah tapi malas nak amek gambo. hehehe. (sepoi lak tuala kt situ) hehehe


Bertuah Qaseh. eh lupa lak belom bagi tahu lagi kan nama my lovely nephew ni kan. hehehehe. Actually nama dia NUR QASEH ALISYA. wah comel macam orang nya jugak lah. why not la kan. hehehe. Teringat kat katil qaseh yang macam istana tuh teringat kata2 mak aku 'dulu anak sendiri tidur atas lantai je, ni cucu dapat katil macam istana ciap dengan buai lagi haa' hahahahaha. itulah untungnya kalau jadi cucukan. hehehe. tapi memang lumrah dah macam tuh. nak buat macammana. bukan abah aku je macam tuh. tak caya tanya makcik2 yang da ada cucu kat luar sana. betol tak makcik? hehehe

hadirnya qaseh dalam keluarga ni lain jadi nya. makin meriah. hepi. owh i like it. TQ qaseh :)

Ok lah. len kali lak cite sal qaseh k. mengantuk ya amat nih.

Tengs for reading this :)
nite ouls......

No comments:

Post a Comment