Tuesday, August 9, 2011

tak seindah yang di sangka .

Ya tidak di nafikan Tuhan itu Maha Mengetahui..seluruh apa yang kita lakukan..tapi pernah kah kita sedar??alah kalo sedar pun mesti wat2 tak sedar kan..lumrah kehidupan manusia..hehehehe. ok stop :)


Tapi siyes saya cakap hidup ni tak seindah yang di sangka..


bukan mudah nak kaya.
bukan mudah nak berjaya.
bukan mudah nak di hormati.
bukan mudah nak difahami.
bukan mudah nak disayangi.
dan bukan mudah untuk segala-galanya lah dalam hidup ni.


So, if u need ur life more better, u should try to appreciate whatever come tO ur life either it is good or bad things. sesungguhnya menghargai itu lebeh baik daripada di hargai okeh.


hidup ni tak pernah lari daripada up and down nye. 


cukup perit hidup yang saya lalui untuk sampai ke tahap ini. 
kadang2 terfikir banyak sangat down daripada up nye.. But, itu bukan penghalang. hidup mesti diteruskan. ingat lagi time upsr dlu kwn2 saya semua dapat 3A ke atas. tinggal saya terkotang kating dapat 1A je. malu memang malu but its real dah pn berlaku. hidup mesti diteruskan.


berkat usaha dan kesabaran walau pn meneruskan perjalanan hidup di sekolah menengah biasa saya tetap chill untuk meneruskan nya nak buktikan kat parents saya boleh berjaya yelah saya bukan orang berada, asal pun hidup bersederhana jer tapi alhamdulillah semua cukup. saya study hard utk pmr koku saya pun sangat aktif tapi dapat 2A jer la tuh kan lulus dengan cemerlang apa sebab saya dapat masuk kelas sains. But, samapi disitu saja.


kekutan hati dituruti apabila dapat tawaran sekolah teknik bachok tuh. selamat tinggal bio. selamat datang civil engineering. nah itu dye satu titik permulaan masa depan yang akan terjawab. all about my life begins here. tersanagt lah banyak kenangan kat skolah ni yang memang saya tak mungkin dapat lupakan kalo cite 2 3 hari bru habes kot (melampau kan) hehehehe.


okeh. saya terus bersemangat untuk belajar. disini tempat untuk belajar so saya betol2 belajar no monkey love okeh . nak masuk U. itu aje yang saya kejarkan. Alhamdulillah spm dapat 3A n lulus smua lau pn add math tak kredit but math mod A1 saya tak dapat masuk matrik. eket pn saya tak nanges. okeh tipu :p but its okeh. cukup bersyukur di situ ye.


Tapi cuka korang tengok tol2. dari upsr to spm result saya berturutan  1 hingga 3. its that what we call fate. its true. okeh continue ~


then, diploma in office management & technology bermula lah detik2 perit dalam hidup nih. bayak sangat down smpaikan kadang2 terasa amat berputus asa. ramai kawan2 aku dapat matrik but aku??tuhan saja yang tahu bertapa frustnye akuh time tuh but  dont give up and give the hardest to fight for what we want but things dont always turn out the way kita nak. kan? 


so aku teruskan, dunia baru bermula aku dh down sangat2. failed 2 paper ! managis air mata darah sekalipn ia tetap dh berlaku. malu sangat2. hanay kepada Tuhan aku mohon kekuatan. aku dh berusaha. tapiaku harus terima mungkin ini takdir aku. 


second part diteruskan untuk kedua kali nye aku failed lagi paper business aku pn taktau kenapa. aku pasrah lagi. pointer aku melonjak turun mencecah bumi. Allahuakhbar. time tuh give dtg lagi menjemput aku. tapi aku tetap nk buktikan yang aku boleh lakukan. 


Betol lah apa yang orang cakap semakin kita mendekakan diri dengan Allah. semakin banyak ujian yang kita dapat but Tuhan tak akan bagi ujian kepada hambanya di luar kemampuan hambanya.


Untuk part yang seterusnya Alhamdulillah ! terus melonjak kepada 3 pointer and above and for the last dapat gak aku tengok kat slip result akuh 4.00 Alhamdulillah ! kekuasaan Tuhan memang Maha Agung. And now Alhamdulillah jugak aku terus diberikan peluang untuk sambung ijazah at uitm dungun *bachelor in office system management* i'm coming !


b4 i leave in this entry ingin saya perkatakan, sebagai insan biase bukan pujian yang kite perlukan untuk hidup tapi kekuatan. percayalah ! pujian hanya akan memesongkan kita tapi kekutan  tidak ! just do wat u want to do and dont care bout wat people saying.


hidup ini tak seindah yang di sangka !
just believe it !
setiap org ade cerita hidup masing2. 
jatoh bagon kamu sesungguhnya itu adalah diri kamu.


okeh. ngantok sudah.
tata..
tengs 4 reading this.

No comments:

Post a Comment