Friday, April 20, 2012

Tabah kan HATI . Kuat kan SEMANGAT .

Assalamualaikum ouls .


Dalam hidup ni macam-macam kita akan lalui . Especially suka dan duka . But, melalui suka dan duka ini lah ia mengajar kita erti kehidupan yang sebenar dan sama sekali  mematangkan kita dalam dunia pinjaman ini.  Sebab itulah orang selalu cakap just be a positive person . But, its quite difficult to be a positve person if something happen and make us hurt . But, its come easily to be a positive person if you just talk talk talk and talk only .


Pengalaman hidup saya pengalaman dalam bersahabat adalah amat memeritkan . saya dah kenal ramai orang dan bermacam-macam ragam . Perasaan perit, sakit, kecewa, hilang kepercayaan semua dah rasa . Actually honestly saya cakap saya memang jenis pendendam tapi kalau rasa sakit hati tu tak de la sampai nak bunuh orang kan ^_^


Every words or step action that make me hurt i will remember until i die . Thats me . jahat je buunyi nye kan ini tak cukup jahat sebab saya seorang yag sangat murah dengan KEMAAFAN .  Who you are? Whatever you did to me i will forgive you if you apologize . Saya tak pernah rasa megah dengan apa yang rasa ada But im really appreciate Tuhan bagi saya seorang teman yang dinamakan kekasih yang cukup memahami . Sebaik or serapat mana pun kita dengan sahabat yang dinamakan BESTFRIEND tapi tak semua benda kita sanggup untuk share dengan dia mesti ade certain part yang kita tak mampu untuk bercerita .


But different wit boyfriend . Itu pun kalau boyfriend you yang betol2 you assume can be your future husband .   Saya kadang-macam pelik when my friends feel shy wit her boyfriends itself . Distinct to me, my Incik bF are everything . Dialah sahabat,dialah kawan, dialah tempat saya menangis, dialah tempat saya bersorak kegembiraan . He always stand behind me in any situation i have . Jatuh dan bangun saya dia sentiasa ada and always make me smile . Biarlah apa orang nak cakap . mulut dorang . dosa pahala dia yang dapat .


Setiap kali jatuh dia datang tolong bangunkan saya . Setiap kali mata saya terpejam dia datang sedarkan saya . Setiap kali saya melangkanh kebelakang dia datang tarik saya untuk terus ke depan . Katanya, selagi Tuhan bagi kita nyawa untuk terus bernafas, selagi Tuhan bagi kita kaki untuk terus melangkah kehadapan, selagi Tuhan bagi kita akal untuk terus berfikir, selagi Tuhan bagi kita mata untuk terus melihat . Gunakanlah sebaik-baiknya . Permainan dunia yang akan menentukan kita di ahkirat . Bersabarlah dengan apa jua yang harus kita tempuhi . Tuhan tak kan menguji umatnya di luar kemampuannya . Setiap dungaan ada ganjarannya. Cepat dan lambat jer .


Kalau ikutkan hati saya dah cukup perit dalam bersahabat tapi siapa kita perlu ada perasaan macam tu? kita bukan siapa-siapa so jangan jadi angkuh . Saya belajar untuk menjadi positive yang boleh . Memang tugas syaitan untuk menghancurkan hidup kita umat Allah swt dan sebagai manusia pulak dah tugas kita untuk menentang syaitan laknatullah itu . ^_^


"norhayati" = "cahaya kehidupanku"

kehidupan yang sebenar ialah mengenali diri sendiri
^_^

Tengs for reading my silly entry :)

No comments:

Post a Comment